Jak uczymy
Wawerska Realna to szkoła...
Specjalizacje
Uczeń w drugiej klasie wybiera dodatkowo specjalizację.
Założeniem szkoły jest współpraca specjalizacji na wzór przedsiębiorstwa realizującego jeden określony cel, przy pomocy różnych komórek organizacyjnych - ekologia, media i informatyka.
Specjalizacje nawiązują do wybranych przez ucznia rozszerzeń i pozwalają na dodatkowe pogłębienie wiedzy. Są zgodne z zainteresowaniami ucznia. Pomagają mu wybrać przyszły zawód (jednym z elementów programu specjalizacyjnego jest poznanie zawodów związanych ze specjalizacją).
Specjalizacje realizowane są w oparciu o autorski program WSR i listę kompetencji przygotowanych przez zespół nauczycieli i konsultantów.
Zajęcia specjalizacyjne obejmują wykłady, warsztaty, projekty, wyjścia, prace/projekty w terenie, wizyty w firmach i instytucjach, praktyki. Zajęcia są prowadzone przez ekspertów z danego tematu specjalizacyjnego i przez opiekuna specjalizacji. Wybrane zajęcia i warsztaty (jak np. media) prowadzone są wspólnie dla trzech specjalizacji.
Opiekun specjalizacji opiekuje się uczniami, koordynuje spotkania z fachowcami, projekty i zaliczenia. Opiekun pomaga też uczniom prowadzić portfolio specjalizacji i organizuje jej obronę.
W czwartej klasie, na zakończenie szkoły, uczniowie otrzymują certyfikat ukończenia specjalizacji WSR wraz z kompetencjami jakie nabyli.
Eko i biznes
Kierunek ekologiczno-biznesowy
Biznes - mikroekonomia, zarządzanie projektami, zarządzanie czasem, zrównoważony rozwój, CSR, angielski w biznesie i
Ekologia - zielona transformacja, ekologiczny aspekt IV rewolucji technologicznej
Cyfrowa i AI
To kierunek poświęcony różnorodnym dziedzinom informatyki (relacyjne bazy danych, algorytmy, grafika, programowanie komputerowe), z mocną bazą matematyczną. Uczniowie i uczennice zdobędą podstawową umiejętność tworzenia aplikacji mobilnych i multimedialnych. Posiądą także wiedzę o najnowszych kierunkach rozwoju oraz sztucznej inteligencji.
Media i kultura
Komunikacja i szeroko rozumiane dziennikarstwo to główne składowe specjalizacji medialnej. Na tym kierunku uczniowie i uczennice będą redagować, składać i publikować treści, nauczą się też jak za pomocą programów graficznych je efektownie zaprezentować. Poznają takie zjawiska jak "szum medialny" czy „fake news”. Rozwinięciem jest kultura - teatr, sztuka, kino,
Wszyscy uczniowie, oprócz podstawowych oraz kierunkowych przedmiotów, mają również zajęcia z przedsiębiorczości i rozszerzonej informatyki oraz dodatkowo – z zarządzania projektami i czasem oraz z prezentacji.
Rozszerzenia w WSR
Uczeń może wybrać dowolną kombinację dwóch rozszerzeń jaka go interesuje, od drugiej klasy.
Rozszerzenia to przedmioty, z których uczeń będzie miał więcej godzin i które docelowo planuje zdawać na maturze. Rozszerzone mogą więc być tylko przedmioty maturalne.
Rozszerzenia są realizowane z nauczycielem prowadzącym dany przedmiot w szkole.
Specjalizacje
Uczeń w drugiej klasie wybiera dodatkowo specjalizację.
Założeniem szkoły jest współpraca specjalizacji na wzór przedsiębiorstwa realizującego jeden określony cel, przy pomocy różnych komórek organizacyjnych - ekologia, media i informatyka.
Specjalizacje nawiązują do wybranych przez ucznia rozszerzeń i pozwalają na dodatkowe pogłębienie wiedzy. Są zgodne z zainteresowaniami ucznia. Pomagają mu wybrać przyszły zawód (jednym z elementów programu specjalizacyjnego jest poznanie zawodów związanych ze specjalizacją).
Specjalizacje realizowane są w oparciu o autorski program WSR i listę kompetencji przygotowanych przez zespół nauczycieli i konsultantów.
Zajęcia specjalizacyjne obejmują wykłady, warsztaty, projekty, wyjścia, prace/projekty w terenie, wizyty w firmach i instytucjach, praktyki. Zajęcia są prowadzone przez ekspertów z danego tematu specjalizacyjnego i przez opiekuna specjalizacji. Wybrane zajęcia i warsztaty (jak np. media) prowadzone są wspólnie dla trzech specjalizacji.
Opiekun specjalizacji opiekuje się uczniami, koordynuje spotkania z fachowcami, projekty i zaliczenia. Opiekun pomaga też uczniom prowadzić portfolio specjalizacji i organizuje jej obronę.
W czwartej klasie, na zakończenie szkoły, uczniowie otrzymują certyfikat ukończenia specjalizacji WSR wraz z kompetencjami jakie nabyli.
Eko-Realna
Kierunek środowiskowo-ekologiczny. Jest to ekologia oparta o dwa filary – ja i ekologia (ekologia życia – slowfood i dietetyka, segregacja śmieci) oraz ekologia i środowisko (eko-ekonomia, technologie wspierające dbanie o środowisko – energia odnawialna, biodegradowalność).
Cyfrowa-Realna
To kierunek poświęcony różnorodnym dziedzinom informatyki (relacyjne bazy danych, algorytmy, grafika, programowanie komputerowe), z mocną bazą matematyczną. Uczniowie i uczennice zdobędą podstawową umiejętność tworzenia aplikacji mobilnych i multimedialnych. Posiądą także wiedzę o najnowszych kierunkach rozwoju i zastosowaniu technik w biznesie.
Medialna-Realna
Komunikacja i szeroko rozumiane dziennikarstwo to główne składowe kierunku medialnego. Na tym kierunku uczniowie i uczennice będą redagować, składać i publikować treści, nauczą się też jak za pomocą programów graficznych je efektownie zaprezentować. Dowiedzą jak skutecznie wykorzystać dostępne kanały informacji (w tym nowe media). Poznają takie zjawiska jak "szum medialny" czy „fake news”.
Wszyscy uczniowie, oprócz podstawowych oraz kierunkowych przedmiotów, mają również zajęcia z przedsiębiorczości i rozszerzonej informatyki oraz dodatkowo – z zarządzania projektami i czasem oraz z prezentacji.
Rozszerzenia w WSR
Uczeń może wybrać dowolną kombinację dwóch rozszerzeń jaka go interesuje, od drugiej klasy.
Rozszerzenia to przedmioty, z których uczeń będzie miał więcej godzin i które docelowo planuje zdawać na maturze. Rozszerzone mogą więc być tylko przedmioty maturalne.
Rozszerzenia są realizowane z nauczycielem prowadzącym dany przedmiot w szkole.