O nas

Nasze wartości

Wizja absolwenta

Szkoła w chmurze

Nauczyciele

Nasze wartości

Na czym się skupiamy w Wawerskiej Szkole Realnej? Jakie są nasze główne wartości? Bazujemy na wartościach Bednarskiej Szkoły Realnej, dodając od siebie idee związane z nami.

Edukacja

Zatrudniamy doświadczonych nauczycieli, który są zaangażowani w szukanie niekonwencjonalnych rozwiązań i rozwijanie pasji i zainteresowań uczniów i uczennic, ludzi dających im poczucie bezpieczeństwa, o indywidualnym podejściu. Ważna jest dla nas interdyscyplinarność w działaniu. Stworzone przez nas kierunki wzajemnie się uzupełniają, co stwarza możliwości współpracy. Skupiamy się na pracy w grupie. Rozwijamy miękkie kompetencje uczniów i uczennic.

Demokracja

Poprzez demokratyczne wiece uczniowie wspólnie z nauczycielami i rodzicami tworzą społeczność szkolną. Wychowujemy do myślenia, do działania, brania spraw w swoje ręce. Rozwijamy sprawczość.

Ekologia

Ważne są dla nas aspekty ekologiczne. Uczymy odpowiedzialnego wyboru produktów i materiałów, z których są wykonane. Uczymy segregacji. Małymi krokami tworzymy „ekologiczną” szkołę.

Szacunek

Nasze działania opieramy na szacunku. Poszanowanie godności każdego człowieka, niezależnie od narodowości, pochodzenia czy wyznawanej religii to dla nas ważny aspekt działalności.

Niepełnosprawność

Wspieramy uczniów niepełnosprawnych, o różnych trudnościach. Szkoła jest parterowa, przystosowana do uczniów poruszających się na wózkach.

Społeczność lokalna

Wspieramy społeczności lokalne. Angażujemy uczniów w charytatywne działania i wolontariat na rzecz osób starszych, dzieci z domów dziecka, schronisk czy osób żyjących w strefach zagrożonych ekonomicznie.

Współpraca

Współpracujemy z organizacjami społecznymi, firmami, wyższymi uczelniami, zarówno poprzez wspólne akcje, projekty, wykłady, konferencje, ale też staże czy praktyki uczniowskie.

Wizja absolwenta

Absolwent Wawerskiej Szkoły Realnej:

Posiada solidne wykształcenie ogólne i samodzielnie podejmuje decyzję o kontynuacji procesu kształcenia

Dzięki zdobytym kompetencjom jest gotowy, aby po szkole podjąć pracę, ale jest też dojrzały i gotowy, aby sam sobie stworzyć miejsce pracy

Posiada kompetencje IT i może je dalej rozwijać w ramach swoich obszarów zainteresowania

Swobodnie komunikuje się w dwóch językach obcych, w tym w jednym biegle w mowie i piśmie

Jest przedsiębiorczy, potrafi zaplanować swoje działania i wie czego chce oraz zna swoje mocne strony oraz obszary do rozwoju, ma właściwą samoocenę

Posiada w dobrym stopniu wykształcone kompetencje miękkie, w tym pracy w zespole

Jest etyczny, bierze wzgląd na innych

Jest świadomy ekologicznie

Bliskie są mu wartości demokratyczne

Microsoft Szkoła w Chmurze

Współpraca jest jednym z fundamentów w Wawerskiej Szkole Realnej. Od samego początku bardzo nam zależało, aby wspierać ją bazując na najnowszych technologiach oraz wykorzystując najnowocześniejsze sposoby komunikacji, dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Microsoft, uzyskując tytuł Szkoły w Chmurze Microsoft.

Szkoła w Chmurze Microsoft to:

  • szkoła bazująca na technologii Microsoft, jednocześnie integrująca nowe modele uczenia się i nauczania, oraz sposoby komunikacji i współpracy pomiędzy nauczycielami i uczniami;
  • szkoła, w której kadra pedagogiczna jest gotowa na doskonalenie warsztatu pracy z wykorzystaniem nowych technologii, a także ucząca, jak z tej technologii korzystać w procesie zdobywania wiedzy i kompetencji przez uczniów;
  • szkoła przygotowująca uczniów do aktywnego i mądrego wykorzystywania technologii na każdym etapie edukacji;
  • szkoła, która koresponduje ze zmianami ekonomicznymi i społecznymi, a przez to przygotowuje swoich uczniów do aktywnego podejmowania wyzwań edukacyjnych i zawodowych po opuszczeniu szkoły;
  • szkoła ekologiczna - dzięki aktywnemu wykorzystaniu dostępnych narzędzi, zamiast drukować, dzielimy się materiałami w chmurze.
Z założenia każdy uczeń i nauczyciel w Wawerskiej Szkole Realnej ma realnie wykorzystywać technologię w codziennej pracy:
  • każdy z nas otrzymuje bezpieczny dostęp do zasobów szkolnych, swojej przestrzeni w chmurze i wszystkich narzędzi Microsoft 365 for Education. Konto jest dostępne z każdego miejsca i urządzenia;
  • aktywnie korzystamy z narzędzi do pracy grupowej i projektowej - wszystko dzięki rozwiązaniu opartemu na jednej platformie;
  • jesteśmy gotowi do pracy hybrydowej i zdalnej, dzięki czemu możemy reagować bardzo szybko na zmieniające się warunki, ale także odpowiadać na specjalne potrzeby uczniów;
  • jesteśmy częścią międzynarodowej społeczności, dzięki czemu mamy dostęp do szkoleń i materiałów dla nauczycieli. Ta społeczność to również inne szkoły w różnych częściach globu, z którymi możemy dzielić się doświadczeniami i robić wspólne projekty.

Członkowie naszej kadry posiadają tytuł Microsoft Innovative Educator Expert (globalna sieć innowacyjnych nauczycieli).

Realna Ms Szkola W Chmurze
Realna Ms School
Realna Ms Mie Expert
Realna Ms Schools 2019

Nauczyciele i przyjaciele szkoły

Nasi nauczyciele i trenerzy  to praktycy, wizjonerzy i pasjonaci niejednokrotnie wywodzący się z naukowo-biznesowych środowisk. To eksperci i  ludzie sukcesu, których misją jest dzielenie się swoim doświadczeniem z młodszymi pokoleniami.

Mencel
Dariusz Mencel

historia i WOS

Nauczyciel, historyk, przewodnik miejski po Trójmieście i Warszawie. Absolwent Wydziału Filologiczno-Historycznego Uniwersytetu Gdańskiego z 2001 roku. Gdańszczanin z duszy, Warszawianin (Warszawiak? :)) z wyboru, a nawet jakimś cudem oficer rezerwy z totalnie pacyfistycznym podejściem do życia. Pracował do tej pory w szkole  podstawowej, gimnazjum, liceum i technikum czyli... na każdym szczeblu nauczania, gdzie nauczana jest i była historia. Oprócz tego jest też nauczycielem wiedzy o społeczeństwie po studiach na SGGW w Warszawie.

Interesuje go historia w każdym jej przejawie ale najbardziej ta krwista, realna, namacalna, ubrana w ludzkie słabości i namiętności. Zadeklarowany fan Gwiezdnych Wojen, Obcego, Gry o Tron, Indiany Jonesa, wszelakiego S-F, kina wojennego, dobrej komedii i akcji. A tak w ogóle jest w latach 80 tych 🙂

Daniel Raczynski Fotografowie.com 6420
Marta Jajkiewicz

język hiszpański i angielski

Lektor języków angielskiego i hiszpańskiego, certyfikowany nauczyciel CELTA. Absolwentka Wydziału Filologii Angielskiej na Uniwersytecie SWPS a także Nauczania Języka Polskiego jako Obcego na Uniwersytecie Warszawskim. Jestem pasjonatką kultury iberyjskiej i sportu dlatego łącząc te dwie pasje nieustannie podróżuje po Hiszpanii przemierzając ten wspaniały kraj na rowerze lub próbując wspinaczki w górach Sierra Nevada. Angielski towarzyszy mi od lat a jednak wciąż odkrywam jego sekrety, jestem absolutną zwolenniczką kreatywnego nauczania i uczenia się poprzez odkrywanie. Dotychczas pracowałam jako lektor języka biznesowego w firmie logistycznej działającej na rynku europejskim, wcześniej oprócz nauki polskojęzycznych dzieci i młodzieży pracowałam z uczniami hiszpańskojęzycznymi. Kocham jeść ale i biegać dlatego trzymam równowagę 😉

Ester Trilla
Ester Trilla

język hiszpański i angielski

I have been a Teacher Trainer, Director of Studies, Teddy Eddie Method Supervisor, Language coordinator, Spanish, English and Catalan teacher. I have both the Cambridge Certificate and Diploma of English Language Teaching to Adults (CELTA and DELTA). I have been responsible for building a Spanish department, creating materials, implementing initiatives, developing programmes, monitoring, organizing, preparing, conducting, choosing and evaluating. But above all I am a learner. Some passions: sharing, reading, herbal medicine, the sun, walking in nature, sharing, the sun. Some books: A Hundred Years of Solitude, Journey to Itxlan, The Lord of the Rings. Some films: Bagdad Café, Unforgiven, The Secret Life of Words. Some quotations: ‘Let’s be realistic and do the impossible’ – E. Guevara; ‘Nothing that is worth knowing can be taught’ – O. Wilde; ’ I must say I find television very educational. The minute somebody turns it on, I go to the library and read a good book’ – G. Marx.

Daniel Raczynski Fotografowie.com 6090
Monika Bucewka

informatyka, opiekunka specjalizacji cyfrowej

Ukończyłam studia matematyki i informatyki w Wyższej Szkole Pedagogicznej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Przez 10 lat uczyłam w warszawskim liceum, a od dekady znów współprowadzę firmę informatyczną. Od kilku lat jestem zafascynowana różnymi rodzajami wolnej edukacji. Pasjonuje mnie kodowanie i programowanie, których uczę w grupach dzieci z edukacji domowej w Centrum Wielokulturowym. Czytam też dzieciom jako wolontariuszka zaczytani.org

Jestem niepoprawną optymistką ćwiczącą jogę i biegającą po lasach i w biegach ulicznych, od krótkich dystansów po maraton. Uwielbiam czytać książki i dziergać na szydełku i drutach oraz szyć na maszynie. Uczę się rysunku ołówkiem i węglem. Bliskie są mi ideały ekologii i zero waste tak w kuchni, jak w życiu. Zbieram gumki recepturki i korki z wina, umiem pleść wianki, ale nie umiem pleść trzy po trzy. Umiem świetnie kłaść kafelki i malować ściany, ale nie chciałabym tego robić na co dzień w życiu. Nauczyłam się odpuszczać, kiedy można i nie odpuszczać, kiedy absolutnie nie wolno.
Zgodziłam się wrócić do szkoły, bo matematyka jest wszędzie i postaram się, żebyście ją polubili, pokochali lub przynajmniej się nią zachwycili. Najważniejsze jest jednak, aby umieć krytycznie i logicznie myśleć, umieć się komunikować, współpracować oraz aby obudzić w sobie pokłady kreatywności, bo w dzisiejszym świecie właśnie to liczy się najbardziej.

Daniel Raczynski Fotografowie.com 6009
Daniel Brandeburski

edb, psychologia

Pokrótce o mnie zawodowo: psycholog społeczny, trener umiejętności miękkich, doradca rozwojowy, nauczyciel. Działam w dwóch obszarach: edukacji i biznesu.

Ukończyłem psychologię społeczną w SWPS, podyplomowo „Szkolenia i rozwój” w Akademii Leona Koźmińskiego oraz Public Relations w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW.

Specjalizuję się w obszarach: rozwój osobisty, komunikacja międzyludzka, mediacje. Doradzam, jak pozytywnie iść do przodu, rozwiązywać sytuacje trudne, konflikty. Jak realizować siebie i swoje cele, motywować się do działania Jak uczyć się pozytywnych zachowań. Pracuję zarówno z grupami, jak i jednostkami.

Profilaktyką bezpieczeństwa zajmuję się od kilku lat. Kładę duży nacisk na mentalne przygotowanie do sytuacji trudnych. Prowadzę warsztaty dla młodzieży oraz Edukację dla Bezpieczeństwa w szkołach. Jestem instruktorem obozów sportowych i survivalowych, prowadzę szkolenia na zielonych szkołach wraz z gronem starannie dobranych specjalistów.

Na co dzień trenuję karate oraz samoobronę. W czasie wolnym jestem wielkim pasjonatem historii wojskowości, z zamiłowaniem uprawiam trekking w górach. Jestem też autorem opowiadań fantastycznych. Przez wiele lat działałem jako rekonstruktor i uczestnik pełnokontaktowych walk rycerskich.
Gram w gry fabularne i komputerowe, wciąż uprawiam szermierkę średniowieczną. Propaguję zdrowy tryb życia.

P.S. zdjęcie pochodzi ze szkolenia "Obsługa halabardy" :)))

Michal Sender
Michał Sender

geografia, opiekun specjalizacji eko

Nauczyciel geografii i przyrody, muzyk rockowy. 🎸 W ciągu niemal 10 lat uczył na każdym szczeblu edukacji, zdobywając tym samym szerokie doświadczenie i umiejętność pracy w bardzo zróżnicowanym środowisku i zmiennych warunkach. Obecnie uczy geografii i przyrody w państwowej szkole podstawowej i jest doszczętnie zdruzgotany tradycyjnym systemem edukacji, który zabija w młodych ludziach wszelki entuzjazm i kreatywność. Absolwent geografii na Wydziale Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu. Odbył wyprawę koleją transsyberyjską 🚞i treking wokół Jeziora Bajkał wraz z podejściem na najwyższy szczyt Sajanu Wschodniego Munku Sardyk. ⛰️

🎶 Jego absolutną pasją jest gitara i muzyka rockowa. Uczy jak grać, a największy nacisk kładzie na umiejętność swobodnej improwizacji i budowania dobrych kawałków. Dzięki narzędziom do obróbki dźwięku oraz miksu na żywo pokazuje anatomię współczesnej muzyki oraz odkrywa tajemnice aranżacji utworów i tworzenia najnowszych brzmień gitarowych. 

Daniel Raczynski Fotografowie.com 5740
Joanna Kołakowska

wicedyrektorka, język angielski

Jako absolwentka Instytutu Lingwistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim z 15-letnim doświadczeniem w nauczaniu języka angielskiego, niestrudzenie pracuję nad utrzymywaniem wysokiego poziomu motywacji i kreatywności moich uczniów, starając się by nauka była dla nich stymulującym doświadczeniem. Mam doświadczenie w pracy z uczniami w różnym wieku i na każdym poziomie. Jestem orędowniczką interdyscyplinarności i wprowadzania treści przedmiotowych do nauczania języka obcego, dzięki czemu nauka języka nabiera tempa i sensu J Moje wieloletnie doświadczenie nauczycielskie udało mi się połączyć  z pracą w innych obszarach związanych z językiem angielskim. Jestem metodykiem nauczania języków obcych, trenerem nauczycieli oraz autorką licznych artykułów w czasopismach branżowych poświęconych kreatywnym metodom nauczania, wspieraniu autonomii ucznia oraz rozwojowi zawodowemu nauczycieli. Współpracuję również z wydawnictwami językowymi, tworząc materiały do nauczania języka angielskiego. Przez ostatnie lata kierowałam ogólnopolskim Centrum Egzaminacyjnym Cambridge Assessment English, z czym wiąże się moje wieloletnie doświadczenie jako egzaminatora Cambridge. 

Prywatnie – entuzjastka swojej rodziny 2+3+wyżeł J. Moją drugą miłością jest Andaluzja, gdzie mogę złapać oddech i dystans pomiędzy piaszczystymi plażami a górzystym interiorem. Jestem pasjonatką kryminałów i historii oraz współczesnej literatury brytyjskiej. Entuzjastka blogów kulinarnych i gotowania z dziećmi oraz biegania z psem.

Daniel Raczynski Fotografowie.com 6471
Dorota Chodkowska-Błacha

język polski, opiekun specjalizacji medialnej

Jestem polonistką, po warszawskim UW, ze specjalizacją animacja kultury, redaktorką, wielbicielką Witkacego i Tove Jansson.  Od lat pracuję w różnych wydawnictwach i  redakcjach, najbliższa jest mi literatura dziecięca. Mam własną jednoosobową firmę, w ramach której organizuję warsztaty i wydarzenia dla dzieci. Uwielbiam szukać ciekawych wydarzeń kulturalnych, wystaw, przedstawień, niszowych filmów i buszować po księgarniach. Staram się pomagać zwierzakom i  żyć w nurcie zero waste.

Lubię poruszanie się drogami nieograniczonej wyobraźni i kreatywnego myślenia. Cenię w życiu otwartość i szczerość.

Jestem mamą licealistki i mam dorosłego syna informatyka oraz jestem właścicielką szalonego psa. Czytam, rysuję, kiedyś nawet udało mi się skończyć szkołę muzyczną – umiejętności w zaniku 🙂

Daniel Raczynski Fotografowie.com 5982
Dorota Kochanowska

biologia, chemia

Ukończyłam biologię, chemię i przyrodę na Uniwersytecie Warszawskim. Po studiach pracowałam przez kilka lat w służbie zdrowia, zajmując się cytodiagnostyką nowotworów.

Od kilkunastu lat uczę oraz szefuję jednemu ze sztabów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. I praca, i wolontariat przyniosły mi dużo emocji, wyzwań i satysfakcji.

Prywatnie jestem mamą trójki prawie dorosłych już dzieci,  posiadaczką trzech kotów, psa, dwóch stepowych żółwi i kilku pomniejszych zwierzątek.

Moją słabością są dobre lody i kolekcjonowanie kamieni. Lubię gotować dla przyjaciół i podróżować w ciepłe miejsca, w których warto ponurkować. Z podróży zawsze przywoziłam przyprawy oraz, ku utrapieniu rodziny… kamienie. Ostatnio moją wielką pasją stał się ogródek, w którym w zgodzie z naturą i jej rytmem uprawiam kwiaty, zioła i warzywa."

Magdalena Ceglowska Lewinska
Magdalena Cegłowska-Lewińska

język niemiecki, wiedza o kulturze

Absolwentka Kolegium Języków Obcych i Wydziału Filologii Germańskiej Uniwersytetu Łódzkiego. Studia podyplomowe Historia sztuki- perspektywa społeczna i polityczna w Collegium Civitas PAN w Warszawie.

Projektuję ceramikę użytkową i prowadzę warsztat artystyczne w galeriach sztuki współczesnej i szkołach. Byłam ekspertem metodycznym w szkole językowej Deutsch Zentrum na warszawskim Żoliborzu. Prowadziłam zajęcia przygotowujące do egzaminu Mittelstufe Deutsch oraz Kleines Deutsches Sprachdiplom. Otrzymałam sypendium językowe Goethe Institut. W czasie pobytu w Berlinie specjalizowałam się w prowadzeniu zajęć z języka niemieckiego poprzez sztukę, tj. Kunst im Deutschunterricht. Nawiązałam współpracę z instytuacjami kultury i sztuki, którą do dziś wykorzystuję w czasie realizacji projektów językowych w Berlinie. Od 2000 roku nauczam języka niemieckiego w szkole społecznej STO oraz szkole Montessori.
Od wielu lat prowadzę projekty językowo-kulturalne w Niemczech i w Polsce.
Interesuje mnie street art oraz niszowe nurty artystyczne. Zachwyca mnie niemiecki Bauhaus i idea realności tworzenia i rozwoju poprzez łącznie wszystkich dziedzin sztuki jak i eksperymentowania z materiałami.
Współpracuję z instytucjami kultury i sztuki, jestem współtwórczynią programu wychowania poprzez sztukę prezentowanego na konferencjach z cyklu „Sztuka Edukacji”, zainicjowanych przez Narodową Galerię Sztuki Zachęta.

Moje doświadczenia związane ze sztuką przekładam na edukację w otwartości, wymianie perspektyw i myśli oraz tolerancji.
Edukacja to dla niej forma nawiązywania relacji i wzajemnych inspiracji.
Nauka języka obcego ma być przede wszystkim przyjemnością a sam język narzędziem komunikacji, który pomaga w zrozumieniu kultury danego kraju, poszerza horyzonty i buduje niezależność w świecie.
Towarzyszę i wspieram swoich uczniów w procesie nauki języka niemieckiego, wierząc, że każdy z nich może osiągnąć sukces.

Z powodzeniem przygotowuję uczniów do certyfikatów w Österreichisches Institut i Goethe Institut jak i swobodnego posługiwania się językiem niemieckim w podróżach i codziennych sytuacjach.
Prywatnie lubię zwiedzać miasta, szczególnie te mniejsze, spacerować z rodziną po lesie, słuchać jazzu i czytać książki o architekturze.

Daniel Raczynski Fotografowie.com 6731
Aleksandra Drozd

założycielka i dyrektorka szkoły
podstawy przedsiębiorczości

Ukończyłam studia biznesowe w Wyższej Szkole Biznesu-National Louis University na kierunku zarządzanie biznesem/ zarządzanie finansami oraz pedagogiczne studia podyplomowe. To, co mnie popycha do działania to ciągła chęć rozwoju oraz niesienia pomocy innym. Tak było od zawsze. Na studiach działałam w organizacji studenckiej (AIESEC) oraz pracowałam wolontariacko z dziećmi z domu dziecka. Potem przyszły różne doświadczenia zawodowe oraz inne wolontariaty. Pracowałam w finansach, w obsłudze klienta, w marketingu i sprzedaży, jednocześnie robiąc akcje na rzecz dzieci z nowotworami, a później wspierając Kluby Rodzica dzieci z neurotrudnościami. Współtworzyłam przez kilka lat grupę edukacji demokratycznej, wolnościowej, angażując się w rozwój tego ruchu w Polsce i uczestnicząc w międzynarodowych kongresach na temat edukacji alternatywnej.

Jestem osobą elastyczną, szybko się uczę i przystosowuję do nowych warunków. Nie ma dla mnie rzeczy niemożliwych. Uwielbiam wędrówki oraz bieganie po górach, to daje mi poczucie wolności i “ładuje mi baterie”. Kocham podróże, poznawanie nowych ludzi, kultur i miejsc. Z natury jestem romantyczką, która zachwyca się śpiewem ptaków o poranku czy zachodami słońca... Jestem mamą dwójki cudownych, dorosłych już ludzi - Mili oraz Tyma. Mamy ogromnego psa Rubio. Jestem wege.

Daniel Raczynski Fotografowie.com 5854
Beata Kurdej

matematyka

Nauczyciel matematyki od 14 lat. Studia magisterskie (Matematyka Nauczycielska) ukończyłam na Wydziale Nauk Ścisłych, a podyplomowe (Wychowanie Przedszkolne) na Wydziale Nauk Humanistycznych Akademii Podlaskiej.

Moja aktywność pozaszkolna obejmowała między innymi współpracę z fundacją SYNAPSIS. W ramach tej współpracy prowadziłam zajęcia z dziećmi, u których stwierdzono autyzm, kładąc szczególny nacisk na indywidualizację edukacji i terapii dziecka. Przez lata pracy z młodymi ludźmi zdobyłam szereg doświadczeń oraz umiejętności. Przede wszystkim jednak zdobyłam mnóstwo satysfakcji.

W ramach samodoskonalenia ukończyłam kurs "Mediacje w szkole" w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych. Nabyta w ten sposób wiedza pozwala mi skutecznie redukować konflikty na drodze dialogu oraz wypracowywać rozwiązania satysfakcjonujące wszystkie strony. Zdobyłam także uprawnienia do nauczania w klasach dwujęzycznych, potwierdzone certyfikatem TOEFL.

Prywatnie jestem mamą dwóch córek. Moją największą pasją jest zarażanie ich miłością do aktywnego spędzania czasu, poznawania świata, podróży nieoczywistych, czytania oraz wyrażania własnego zdania. Uwielbiam góry i pokonywanie własnych słabości. Pasjonują mnie gry liczbowe, powieści detektywistyczne i biografie. 

Daniel Raczynski Fotografowie.com 5657
Monika Niedbalska

sekretarz szkoły

Z dziada pradziada warszawianka z Powiśla, która wczesne lata dzieciństwa i młodości spędziła w egzotycznym jak na tamte czasy Laosie. Dzięki temu biegle posługuję się językiem francuskim. Ten etap życia miał dla mnie fundamentalne znaczenie i ukształtował moją wrażliwość na biedę. Od młodości obserwowałam inność i dalekie, wymieszane kultury, które ze sobą zgodnie, z szacunkiem funkcjonowały. Zwiedzałam Azję, wdychałam jej zapachy kadzideł, ulicznego jedzenia, monsunowej wilgoci. Mam swoje miejsce na ziemi i wracam tam gdy tylko warunki mi na to pozwalają. Po prawie 20 latach pracy w korporacji zajmującej się rozdziałem i przesyłem energii elektrycznej, związałam się z pracą w szkole; najpierw podstawowej, teraz liceum. Jako sekretarz szkoły będę pomagać nauczycielom i młodzieży w codziennym szkolnym życiu. Jestem osobą energiczną i zdecydowaną, więc nie ma rzeczy niemożliwych. Każdy problem rozwiążę. Wolne letnie chwile najchętniej spędzam w moim krytym strzechą domku na Warmi. Od 25 lat uczę się jeździć na nartach z marnym skutkiem, ale nie tracę nadziei, że którejś mroźnej zimy wszyscy na stoku oniemieją z zachwytu nad moim stylem.

Kamila Szulc
Kamila Szulc

psycholożka

Jestem psycholożką i trenerką. Ukończyłam studia na UKSW, gdzie zdobywałam wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej, klinicznej, osobowości a także psychoterapii, psychiatrii. W obszarze moich zawodowych zainteresowań jest przede wszystkim tematyka stresu i jego wpływu na zdrowie psychiczne dzieci, nastolatków i ich rodziców. Uczę się cały czas poprzez udział w szkoleniach, czytanie, współpracę z osobami, które mnie inspirują. Obecnie wspieram rozwój dzieci i nastolatków podczas indywidualnych i grupowych spotkań psychoedukacyjno-terapeutycznych.

Od 11 lat rozwijam się zawodowo poprzez pracę w ośrodkach terapeutyczno - rehabilitacyjnych z osobami z niepełnosprawnościami, od 6 lat głównie w placówkach oświatowych- wspierając dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Od 3 lat wspieram nastolatki, którym towarzyszę w przeżywaniu trudnych emocji i szukaniu odpowiedzi na pytania, które przynoszą ze sobą na spotkania.

Prowadzę empatyczne konsultacje i warsztaty dla rodziców, którzy chcą rozwijać swoje rodzicielskie kompetencje. Podczas tych spotkań budujemy wiedzę o rozwoju psychospołecznym, szukamy sposobów na wspieranie w rozwoju oraz tworzenia przestrzeni do dialogu.

Uczestniczyłam m.in. w kursie Komunikacji bez przemocy NVC, Arteterapii - zdobyte umiejętności wykorzystuję w pracy z dziećmi i dorosłymi. Posiadam certyfikat zawodowy VCC Trainer oraz certyfikat zawodowy Polskiego Towarzystwa Psychologicznego „Psycholog do domu”

Mam 6 letnią córkę, psa Czosnka i kotkę Kocankę. To wraz z nimi ładuję baterienajchętniej spędzamy czas blisko przyrody.

Maciej Zajac
Maciej Zając

wychowanie fizyczne

Od najmłodszych lat uprawiałem wiele dyscyplin sportowych z większymi i mniejszymi osiągnięciami. Im mam więcej lat tym bardziej zmienia się moje spojrzenie na sport. Teraz głównym celem każdej aktywności fizycznej jest polepszenie własnego zdrowia, a nie bicie kolejnych rekordów. Idealnie gdy odbywa się to wszystko w uśmiechu i bez stresu. 

Z wykształcenia finansista pracujący wiele lat w dużych korporacjach jako analityk danych. 

Daniel Raczynski Fotografowie.com 6298
Agnieszka Pędzik

język angielski

Jestem absolwentką Wydziału Filologii Angielskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Od ponad 20 lat język angielski jest moją pasją. Uczę osoby w różnym wieku i niezmiennie sprawia mi to dużo radości. Od zawsze interesuję się historią i bardzo cieszę się, kiedy udaje się połączyć obie te pasje. Zawodowo i prywatnie lubię wiedzieć co dzieje się na świecie i próbuję wzbudzać w moich uczniach ciekawość świata. 

Pracowałam także jako metodyk nauczania języków obcych i trener nauczycieli. Jestem również egzaminatorem ustnym egzaminów Cambridge i IELTS. 

Daniel Raczynski Fotografowie.com 6043
Honorata Zduńczuk-Szwajgier

fizyka

W 2003 roku ukończyła fizykę teoretyczną na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Naukę kontynuowała na studiach doktoranckich na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego w Katedrze Teorii Struktury Jąder Atomowych. Pracę doktorską obroniła w czerwcu 2008 uzyskując tym samym tytuł doktora nauk fizycznych. Brała udział w wielu międzynarodowych konferencjach z dziedziny fizyki jądrowej. Jest autorem szeregu artykułów w czasopismach o międzynarodowym zasięgu.

Jako instruktor ZHP oraz namiestnik zuchowy organizowała obozy i kolonie dla dzieci. Od 14 lat pracuje w warszawskich szkołach jako nauczyciel fizyki i matematyki. Prowadzi także zajęcia ze studentami z analizy matematycznej i algebry na PJATK.

Prywatnie mama Zuzy i Maksa. Miłośniczka podróży dalekich i bliskich. W wolnych chwilach uczestniczy w zajęciach fitness (zumba, pilates), jeździ na rowerze po Wawrze i Wesołej oraz chodzi na basen.

Daniel Raczynski Fotografowie.com 6594
Monika Jamer-Woźnica

język polski, język niemiecki

Język niemiecki to moja pasja. Chciałabym ją przekazać moim uczniom i pokazać, że nauka języków obcych może być przygoda na wielu płaszczyznach: językowej, kulturowej, poznawczej oraz personalnej jako praca nad pokonywaniem własnych słabości.

W przyszłości chciałabym uczyć również języka polskiego, dlatego ciągle uczę się razem z moimi uczniami.

W wolnym czasie lubię być z moimi dziećmi, czytać książki i oglądać świat.

Romanowska
Monika Romanowska

język hiszpański

Absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Bydgoszczy i Uniwersytetu Warszawskiego. Nauczycielka hiszpańskiego od prawie 15 lat, z doświadczeniem zarówno w pracy z dorosłymi, młodzieżą jak i małymi dziećmi.

Podobno wielkie szczęście ma ten, kto robi w życiu to co lubi. A w mojej pracy mogę połączyć wiele radości: śmiech, energię płynącą z kontaktu z ludźmi, muzykę, film, książkę, miłość do hiszpańskiego.

Uczę i uczę się od innych. Chciałabym wpoić uczniom, że język nie jest kolejnym przedmiotem do nauczenia; język jest narzędziem, kodem, który otwiera drzwi do innych światów.
Wielką frajdę sprawia mi tworzenie własnych materiałów, gdzieś w głowie kiełkuje myśl, żeby wreszcie podzielić się z nimi światem.

Prywatnie jestem żoną wspaniałego człowieka, mamą dwójki cudownych istot, miłośniczką psów, a posiadaczką dwóch kotów. Orędowniczką powrotu człowieka na łono natury, która najlepiej czuję się w lesie, w górach i we własnym ogródku.

Człowiekiem zafascynowanym psychologią, kreatywnością ludzi i mową ciała. Osobą uzależnioną od kofeiny i słodyczy (niestety) z jednym wielkim guilty pleasure, którym są filmy romantyczne.

Daniel Raczynski Fotografowie.com 6361
Katarzyna Gontarz

język angielski

Nauczyciel języka angielskiego. W 2015 roku ukończyłam studia na Wydziale Filologii Angielskiej Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Jestem pasjonatką nauki języków obcych, obecnie uczę się języka hiszpańskiego, wiąże się to z miłością do tego kraju, jego kultury  i tradycji.  Kocham podróże, a każdą wolną chwilę wyorzystuję na planowanie i poznawanie nowych miejsc. Moim ulubionym miejscem na ziemi jest Barcelona, odwiedzam ją średnio 2 razy w roku.

Język angielski to moja praca ale i pasja, w latach 2015-2018 mieszkałam na zachodzie pięknej, malowniczej i bardzo zielonej Walii. To tam zgłębiałam wiedzę na temat Wielkiej Brytanii,  sekretów języka angielskiego i …. walijskiego. Tam też,  po raz pierwszy spróbowałam mountain bikingu i dalej bardzo to lubię. W swojej pracy wykorzystuję nowoczesne metody nauczania i ciągle chcę sięgać po więcej. Obecnie nauczam młodzież w jednej z warszawskich szkół ale i dużo się uczę od moich uczniów. Ponad wszystko lubię kuchnię hiszpańską, grecką i polską. W wolnych chwilach chętnie gotuję. Kocham też prace w ogrodzie. Pewnego dnia będę też właścicielką rudego jamnika.

Daniel Raczynski Fotografowie.com 6568
Monika Kozłowska

język angielski

Jestem absolwentką filologii angielskiej, stosunków międzynarodowych i dyplomacji, gdzie zajmowałam się głównie prawami kobiet na świecie. Ma za sobą również studia podyplomowe z zakresu edukacji zintegrowanej i informatyki. Chyba zawsze wiedziałam, że chcę pracować w roli nauczyciela i dobrze czuję się współpracując z dziećmi oraz młodzieżą. Dla mnie edukacja to relacja. W pracy i życiu kieruję się afrykańskim mottem: Jeśli chcesz iść szybko, idź sam. Jeśli chcesz dojść daleko idź razem. Bo nauczanie to droga pełna wyzwań, ale też źródło życiowej nauki i inspiracji. Mam wielką przyjemność uczyć dzieci w szkole podstawowej i młodzież licealną, co wymaga pewnej elastyczności, ale cel ma wspólny i uczy tak samo dużo.

Kiedy mam czas wolny stawiam na sport, muzykę, książki i spacer z psem. Lubię odpocząć z dala od miasta na Mazurach lub w Górach Stołowych. Poza tym fascynuje mnie psychologia, NVC i dietetyka sportowa. W szkole niezwykle cenię sobie ocenianie kształtujące dążenie ku rozwojowi.
Nieustannie staram się  doskonalić  swoje umiejętności i poszukuję inspiracji. Często znajduję ją wśród moich uczniów. W ostatnim czasie ukończyłam szkolenia z zakresu „Porozumienia bez przemocy” oraz kurs zarządzania w oświacie. Największym moim sukcesem są moje dzieci, którym jestem wdzięczna za cierpliwość i codzienne stawianie granic.

Halemba
Adam Halemba

historia, HiT

Doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz
absolwent Wydziału Historii Uniwersytetu Warszawskiego. Stypendysta
Freie Universitaet w Berlinie na wydziale nauk politycznych.

Prezes Akademickiego Centrum Współpracy Polsko-Niemieckiej przy
Uniwersytecie Warszawskim, współzałożyciel StattReisen Berlin e.V. -
kooperatywy tworzącej produkty turystyczne dla niemieckich podmiotów
turystycznych i biur podróży wyjazdów studyjnych do Polski - Warszawa,
Kraków, Gdańsk i Mazury.

Twórca Międzynarodowego Centrum Spotkań Młodzieży oraz Fundacji 'Rodowo' funkcjonujących od 1998 roku, koordynator projektów międzynarodowych oraz edukacyjnych. Propagator tworzenia produktów turystycznych w regionie Warmii i Mazur dla międzynarodowych grup młodzieżowych i szkoleniowych.

Od 2015 roku koordynator współpracy partnerskiej Uniwersytetu
Warmińsko-Mazurskiego z Instytutem Turystyki i Rekreacji, Uniwersytetu
im. Kanta w Kaliningradzie. Odbywał staże naukowe i dydaktyczne w
Europäische Jugendbildungsstätte Weimar, Technische Universität
Braunschweig, Institut für Geschichtswissenschaft Technische Universität
Dresden, Georg-Eckert-Institut, Leibniz-Institut für internationale
Schulbuchforschung.

Autor licznych publikacji i referatów o tematyce państwa zakonu
krzyżackiego w Prusach.
Miłośnik wędrówek rowerowych po bezdrożach mazurskiej krainy.

Daniel Raczynski Fotografowie.com 6175
Monika Hasulak

pedagożka

Nauczyciel, pedagog specjalny i socjoterapeuta od 17 lat. Ukończyłam Wydział Pedagogiki na Akademii Pedagogicznej w Krakowie na kierunku Pedagogika Specjalna i Terapia Psychopedagogiczna oraz Wychowanie seksualne – Wychowanie do Życia w Rodzinie na Uniwersytecie Warszawskim i socjoterapię. Interesuję się neurodydaktyką jako dziedziną optymalizacji procesu nauczania i uczenia się z perspektywy pracy mózgu.

Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnością intelektualną, a także będąc wychowawcą zespołów klasowych
i pedagogiem szkolnym.

Jestem osobą otwartą i szybko uczącą się.  Lubię poznawać ludzi, rozmawiać z nimi i zadawać pytania. Kena Follet ma we mnie wielką fankę swoich książek, pochłaniam kryminały w formie książek i filmów. Uwielbiam planować podróże oraz je realizować. Moim ukochanym miejscem jest Pojezierze Drawskie, gdzie słychać czaple, bociany i całe bogactwo przyrody,
a w jeziorach lobeliowych można snurkować i pływać na SUPie. Z przyjemnością realizuję domowe remonty - tynkowanie, szpachlowanie i malowanie.  Lubię tworzyć z drewna skrzynie, ławy, półki.  Jestem mamą wspaniałej nastolatki Aliny. Mamy leniwego, długowłosego kota Harrego.

Robert Jaworski
Robert Jaworski

matematyka rozszerzona, szachy

Z wykształcenia matematyk i psycholog po Uniwersytecie Warszawskim. Przez wiele lat byłem zaangażowany w Psychologię Zorientowaną na Proces – uzyskując uprawnienia psychoterapeuty oraz kompetencje do pracy z grupą w sytuacjach konfliktowych. Miałem tam okazję spotkać wiele wspaniałych osób, polskich i zagranicznych, których tytułowaliśmy Nauczycielami.  

Od dziecka matematyka była mi bardzo bliska, potrafiłem o niej mówić z pasją i w obrazowy sposób. Do pracy w szkole w 2015 roku namówił mnie dyrektor jednej z warszawskich placówek.

Staram się pokazywać matematykę ukrytą poza wzorami, słowami, definicjami. Tę którą można poczuć. Kładę nacisk na ukształtowanie jakości myślenia. Mogę wyjaśniać tajemnice ułamków jak i tłumaczyć meandry matematyki wyższej – obecne w równaniach różniczkowych i zaawansowanej statystyce.

Liceum na początku wydawało mi się trudnym wyzwaniem, ale z czasem się tu odnalazłem i praca dawała mi wiele satysfakcji – może kiedyś napiszę o tym książkę! Szkoła kojarzy mi się nie tylko z przekazywaniem wiedzy, ale także projektami społecznymi (uwzględniając moją introwertyczną naturę), budowaniem więzi oraz pozytywnymi historiami, które pozostaną we mnie na długie lata.

Interesuję się mocno szachami. Posiadam drugą kategorię zdobytą na lokalnych turniejach. Lubię rywalizację sportową, a swoich uczniów motywuję do podejmowania rozwojowego wysiłku.   

Cenię jakościową muzykę i dobre kino. W domu mam dwa koty.

Na wakacjach preferuję kontakt z naturą i czasem piszę wiersze.

Daniel Raczynski Fotografowie.com 5608
Tomasz Kudłacz

psycholog

Jestem absolwentem pedagogiki społeczno-wychowawczej i andragogiki ze specjalnością edukacji pozaformalnej dorosłych i prowadzenia szkoleń. Jestem trenerem regulacji emocji poprzez ciało. Od 8 lat praktykuję choreoterapię, muzykoterapię, rozwojowy aspekt terapii tańcem ruchem oraz analizę ruchu w podejściu Laban Bartenieff Movement System. To nurty, który czerpią z mądrości ciała, wrażeń sensorycznych, oddechu i ruchu jako narzędzi zmiany. Ukazują powiązania między ciałem, a myśleniem, emocjami i relacjami.  Tańczę od ponad 20 lat, jestem tancerzem i choreografem.

Na co dzień prowadzę poruszenia - autorską praktykę świadomego tańca i regulacji emocji oraz szkolę z zakresu kompetencji miękkich i umiejętności psychospołecznych. Pracuję komplementarnie, indywidualnie i grupowo. Spotkania ze mną mają charakter rozwojowy, psychoedukacyjny i terapeutyczny. Na drodze rozwoju towarzyszę dzieciom, młodzieży i osobom dorosłym, w tym rodzicom, osobom ze spektrum autyzmu i społeczności LGBTQIAP+ . Najczęściej pomagam osobom zagubionym emocjonalnie, z traumami emocjonalnymi i trudnościami w relacjach. Wspieram ludzi w odbudowaniu zdrowej i wspierającej relacji ze swoim ciałem.  

Prywatnie jestem kochanym i kochającym Partnerem. Uwielbiam biegać, pływać. Interesuje się neurobiologią, rdzennymi kulturami, zwłaszcza południowoafrykańskimi i inkluzywnością społeczności wykluczonych. Fascynuje mnie ziołolecznictwo i rozwój świadomości.

Daniel Raczynski Fotografowie.com 5927
Karolina Szeluga

pedagożka

Tomasz Sulej
Tomasz Sulej

przyjaciel szkoły

Dr hab. Tomasz Sulej prof. IP PAN – polski paleontolog specjalizujący się w badaniu ewolucji bazalnych archozaurów i płazów z grupy temnospondyli oraz paleontologii triasu. Organizował wykopaliska w Krasiejowie, skąd opisał pięć nowych gatunków dużych i małych kręgowców triasowych. Uczestniczył w wydobyciu i opisaniu szczątków olbrzymiego dicynodonta lisowicii i dużego teropoda smoka wawelskiego koło Lublińca. Odkrył nowe stanowisko w Porębie skąd opisał najstarszego żółwia (wspólnie z Tomaszem Szczygielskim).
Dwukrotny laureat nagrody Travelery Odkrycie roku (ze współpracownikami), zwycięzca Famelab 2017, lautear nagrody Prezesa PAN za popularyzację nauki (ze współpracownikami).

W 2006 roku z Jerzym Dzikiem i Grzegorzem Niedźwiedzkim brał udział w wykopaliskach w górach Karatau w Kazachstanie, skąd badacze ci opisali późnojurajskie prapióro. Ostatnio zorganizował duże wykopaliska w Rosji i ekspedycję na Grenlandię.

Piela
Barbara Piela

przyjaciółka szkoły

Kierownik projektów IT, trener biznesu, coach, prywatnie mama ósmoklasisty, od 6 lat w edukacji domowej. Absolwentka Politechniki Białostockiej, Wydziału Informatyki oraz Akademii Profesjonalnego Trenera Biznesu na Akademii Kuźmińskiego. Od 2007 roku certyfikowany coach International Coaching Community. Przez wiele lat konsultant techniczny, potem architekt systemów i na końcu kierownik projektów w dużej międzynarodowej korporacji IT, dzięki której uczestniczyłam w wielu projektach dla wszystkich firm telekomunikacyjnych i kilku dużych banków, w tym NBP.

Pasjonatka rozwoju, kreatywnej edukacji (już w podstawówce udzielałam korepetycji z matematyki, pierwszą pracą podczas studiów było prowadzenie kółka informatycznego w szkole), ekologii (mój ostatni konik to styl ZERO-WASTE), ogrodnictwa (na zdjęciu za mną są moje piękne kwitnące kaliny), kulinariów (chętnie wypróbuję każdy wegański przepis) i podróży (zwłaszcza tam, gdzie są góry, np. Góry Skaliste w Kanadzie).

Golachowski
Mikołaj Gołachowski

przyjaciel szkoły

Biolog i podróżnik, doktor nauk przyrodniczych. Koncentruje się na polarnych krańcach Ziemi, dwukrotnie zimował na Polskiej Stacji Antarktycznej im. H. Arctowskiego (raz jako kierownik 32 Polskiej Wyprawy Antarktycznej), a
jako przewodnik turystyczny regularnie odwiedza Antarktykę Zachodnią i
subantarktyczne wyspy. Od jedenastu lat poznaje również Arktykę, sześć
razy dotarł nawet na Biegun Północny. Gdy chwilowo przebywa w Polsce,
mieszka w Warszawie.

Artur Piechocki
Artur Piechocki

przyjaciel szkoły

Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalizuje się głównie w obsłudze klientów w zakresie ochrony prywatności, bezpieczeństwa informacji, w tym cyberbezpieczeństwa.

Współtwórca Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji oraz podstaw rozstrzygania sporów domenowych w Sądzie Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej.
Ekspert European Network and Information Security Agency (ENISA) w zakresie Regulatory & Legal, Privacy & Data Protection. Aktywnie uczestniczy w działaniach mających na celu popularyzację zagadnień prawnych dotyczących nowych technologii, ochrony danych osobowych, koordynując debaty publiczne z udziałem uznanych ekspertów. Współpracownik polskich oraz międzynarodowych organizacji: Council of European National Top-Level Registries (CENTR) oraz Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN), Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO), z którymi współpracował przez blisko 13 lat. Uczestniczył w spotkaniach Międzynarodowej Unii Telekomunikacyjnej (ITU), reprezentując sector member. Wieloletni członek grup roboczych Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji (PIIT), w tym Grupy Operatorów Telekomunikacyjnych oraz Komitetu Mediów Elektronicznych. Autor licznych wystąpień, wykładów, szkoleń i publikacji zarówno w Polsce jak i zagranicą, których główny temat stanowi prawo dotyczące nowych technologii, a w tym nazw domen internetowych, cyberbezpieczeństwa, prywatność, prawo telekomunikacyjne, a także ochrona własności intelektualnej.

Alina Lukawska
Alina Łukawska

przyjaciółka szkoły

Granice mojego języka są granicami mojego świata” – powiedział znany filozof Ludwig Wittgenstein i może dlatego wybrałam języki i ich światy. Jestem nauczycielem niemieckiego i angielskiego, metodykiem, trenerem nauczycieli (metodyka i umiejętności miękkie), inspektorem szkół językowych i przez kilkanaście lat byłam dyrektorem ds. rozwoju dużej szkoły językowej, centrum egzaminacyjnego Cambridge Assessment English i Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli. W ostatnim czasie poszerzam swój i innych "mindset" jako prezes Fundacji Mindset i współtwórca Language Love Festival. Oprócz języków zawsze ciągnęło mnie w świat psychologii, dlatego dodatkowo ukończyłam Psychologię Zarządzania Zasobami Ludzkimi, szereg kursów poradnictwa (w kraju i za granicą) i NVC. Pasjonuje mnie rozwój, kreatywna edukacja, uczenie się i dzielenie się wiedzą z innymi w każdej możliwej formie (no może bez zakuwania :-))

Jestem mamą dwóch nastolatek. Ćwiczę Tai Chi, biegam po koncertach jazzowych, bywa, że coś maluję, ostatnio przymierzam się do maszyny do szycia i gry na kongach. Idę w kierunku zero waste.

Bez Zdjecia
Katarzyna Dominiewska

język polski

Kontakt

Logo WSR Kontakt

e-mail
sekretariat@realna.waw.pl

Dyrektorka szkoły
Aleksandra Drozd,  tel. 691 354 820

Adres szkoły
ul. Małowiejska 31,  04-962 Warszawa
(Wawer-Falenica)

Stworzone z    przez